Thursday 21 November 2013

What comes around goes around

Een tijd geleden las en schreef ik veel over 'Personal branding', waarbij de term nog steeds een beetje populair overkomt maar het gaat om je echte, 'authentieke' ik te presenteren, te etaleren, te tonen aan de buitenwereld, zodat uiteindelijk de dingen die echt bij je passen op je af komen. Daarbij hoort natuurlijk eerst het vaststellen van je echt eigen ik. Dat is een hele zoektocht. In feite is het er allemaal al, maar we zijn zo verward door alle jaren leven en overtuigingen, dat we er een ware kruistocht van kunnen maken.

Er komt zo'n moment waarop de waarheid beleefd en ervaren wordt, en de eenvoud ervan je ontroeren kan. De zoektocht is meer een strijd met de overtuigingen van het ego, die (nog) niet loslaten kan. Pas als het vertrouwen en het lef er is.

Ik stel me zo voor dat het is als de ridders die bij het kasteel van Doornroosje willen komen, zich worstelend en ploeterend een weg proberen te banen door de doornstruiken, en gehavend onverrichter zake weer af moeten druipen. Pas op het juiste moment komt daar de juiste persoon en wijken de struiken uiteen. En nee... het leven is geen sprookje... maar het avontuur van de zoektocht is magisch en dat vind ik genieten!


Peter Ellenshaw - Sleeping Beauty - Sleeping Beauty's Castle - Aurora's Rescue


Mijn eigen zoektocht ben ik ook gestaakt en ben meer gewoon gaan doen waar ik zin in had. 'Volg je hart' noemen ze dat ook wel. En nu, komen de dingen toch wel vanzelf naar me toe, het is een soort Karma, het is iets met de Law of attraction, om pure logica en natuurwetten natuurlijk niet te vergeten!

Personal Branding zei iemand al eens, gaat o.a. om de vraag: waarvoor zou jij nu echt graag gevraagd willen worden?

Vandaag ben ik gevraagd om ergens te zingen bij een opening, en ik ben vandaag gevraagd om een serie illustraties te maken voor een gemeente. Behalve dat dat heel leuk is en precies is waarvoor ik gevraagd had willen worden, vind ik het vervolgens spannend en komt de kritische en onzekere twijfelkont - ik gelijk om de hoek kijken.. maar die moet maar weer even wat anders gaan doen! Nu even gaan met de banaan!

No comments: