Tuesday 14 April 2009

Zelfpromotie

Ik las vandaag een artikel van Hubert Rampersad op Ikki.nl, over succesvol zijn op basis van je authentieke personal brand. Ik kan mij hier helemaal in vinden. Hierin werd nogmaals aangehaald, en ik wil dit ook benadrukken, dat Personal Branding niet verward moet worden met Self-marketing en Zelfpromotie. De term personal branding heeft toch vaak die lading, als je er naar vraagt bij mensen. Het roept weerstand op, omdat het juist een beeld geeft van een oppervlakkige maar gekwiekste verkoopstrategie van je eigen ego. Het tegenovergestelde is waar. Vroeg of laat zul je met een oppervlakkige aanpak ofwel door de mand vallen, ofwel erachter komen dat je er niet blij van wordt, dat het verkrijgen van de dingen die je er wel mee wint, geen voldoening schenken op de lange termijn.

Personal branding gaat niet alleen om een rijke binnenkant, maar ook om het beeld wat je bij anderen weet op te roepen. Waar denkt men aan, wat ziet men voor zich, wat voelt men, welke associaties en ideeën komen er omhoog, wanneer men aan jou denkt? Met het vormen van een personal brand kun je dit beeld, en de duurzaamheid ervan, beïnvloeden.

No comments: