Friday 14 May 2010

Beheers jij de tango van succes?

De tango is een dans waarbij het draait om aantrekken – en afstoten. Ook in je loopbaan, en in de rest van je leven, heb je te maken met dit spel. Verschillende factoren in jezelf zijn een belangrijke veroorzaker voor het aantrekken dan wel afstoten van succes. Het maakt niet uit hoe je daarbij succes definieert.

Hieronder volgt een overzicht van Roman en Packer (Overvloed geld(t) ook voor jou! Ankh-Hermes 1995) wat ik tegenkwam in het boek ‘de schoonheid van coachen’ (Hoogendijk) – kijk er maar eens goed naar. Ik las dit en ik dacht ja, daar zit wat in. Ook ik doe uit angst of gemakzucht wel eens iets (mezelf vertellen dat ik niet kan slagen bijvoorbeeld) En wees eerlijk, ook jij hebt kwaliteiten die je omarmt om wat voor reden dan ook, die dus succes afstoten.


1 comment:

Tumbler said...

Hi, deze kende ik nog niet. Bedankt voor het delen hiervan!